Sherrilyn Kenyonová: Noční rozkoše

Literární recenze / 10.8.2014 /

Kyrián Thrácký se už dva tisíce let snaží zapomenout na svou ženu, která ho zradila a odsoudila k děsivým mukám a životu v osamění. Nyní se setkává s Amandou Devarauxovou, zdánlivě nudnou účetní, která mu převrátí život naruby.

Kenyon_Nocni-rozkose

Amanda Deverauxová stojí nohama pevně na zemi, což v rodině plné čarodějek, lovkyň upírů a věštkyň moc dobře nejde, přesto se o to snaží. Pracuje jako účetní, se svou rodinou se téměř nestýká, čas tráví doma četbou romantických knížek nebo s přítelem Cliffem. Poté, co se tento poněkud úťáplý kolega z práce seznámí s její opravdu netradiční rodinou, s děsem ze vztahu vycouvá. A když na ni pak v bytě jejího dvojčete Tabithy, která zasvětila svůj život lovu upírů, zaútočí neznámý muž a ona se probudí připoutaná k mohutnému válečníkovi, který se jí představí jako starořímský generál Kyrián Thrácký, Amanda pochopí, že na svůj starý život může klidně zapomenout.

Noční rozkoše jsou prvním dílem paranormální romantické série Noční lovec, úvodem do toho světa je pak „nultý“ román Milenec snů, s jehož hrdiny se v tomto příběhu také setkáme.

Kyrián se po strašlivé zradě své ženy rozhodl připojit k bratrstvu chránící svět před démony a zlými upíry. Po dva tisíce let žil podle určitého řádu a záleželo mu jen a pouze na jeho bratrech v boji. Práce je pro něj to nejdůležitější a on nedovoluje, aby ho od ní cokoli rozptylovalo. Jeho rozvahu tak naruší až zdánlivá šedá myška Amanda, která toho před světem ukrývá téměř stejně tak moc jako on. Kyrián si ale stále dobře pamatuje, jak to dopadlo posledně, když se zamiloval, a jakékoli city odmítá. Najde si Amanda cestu skrze jeho ledovou masku?

Noční rozkoše jsou románem, který stojí na vzájemné chemii ústředního páru. Kyrián od počátku ví, o co kráčí, co bude nutné udělat jako další krok a o co vlastně celou dobu jde. Amanda je navzdory tomu, z jaké rodiny pochází, trochu naivní a nesamostatná, postupně se z ní ale stává rozhodná a cílevědomá žena, která by udělala vše, aby svého milence ochránila před utrpením, kterým jim oběma hrozí od zloducha Desideria.

Sherrilyn Kenyon nabídla čtenářům román plný akce a napětí, sexuální přitažlivosti, upírů a bohů. V příběhu autorka tak nenuceně a přirozeně využila řeckou historii, až čtenář nabude dojmu, že Kyrián Thrácký přesně takhle mohl žít. Příjemný smysl pro humor zmírňuje napětí některých scén, počáteční naivita hlavní hrdinky i rozesměje. Postupně smích ale na rtech čtenářů zmizí, jelikož hrdinům začíná jít do tuhého.

Autorka má poměrně jednoduchý styl vyprávění, díky němuž se stránky otáčejí samy, a nabízí propracovaný nadpřirozený svět. Pro čtenáře, kteří si oblíbili paranormální série Půlnoční rasa od Lary Adrian nebo V říši Lorů od Kresley Cole, bude série Noční lovec příjemným zpestřením a doplňkem knihoven.

Noční lovci jsou více než dvacetidílnou sérií s množstvím povídek a spin-offových románů. Její třetí díl Noční objetí v českém překladu na pulty knihkupectví dorazí v listopadu tohoto roku.

Vydal Ikar, 2014