Kristin a P. C. Castová: Odhalená (Škola noci 11)

Babička Zoey Redbirdové byla zachráněna ze spárů Neferet a temná kněžka po pádu z okna svého hotelového apartmá zmizela v podobě hejna pavouků do tmy. Na Zoe a její přátele však čekají další střety s kněžkou Tsi Sgili, která opět sbírá síly.

Cast_Skola-noci_OdhalenaNeferet zklamaná nástrojem Temnoty v podobě býčího chlapce Auroxe se v minulém díle Skrytá snažila pořídit spolehlivějšího služebníka a usilovala o život Zoeyny babičky. Za přispění Auroxe, Kalony, Thanatos a všech Zoeyiných přátel však nakonec byla poražena a její tělesná schránka se změnila v klubko pavouků. Zoey s přáteli však marně doufá v klidnější časy. Místo odpočinku je čeká nový střet.

Na pozemcích tulské Školy noci právě probíhá setkání lidí s upíry, kteří se tak snaží napravit vztahy mezi oběma světy, notně pošramocené Neferetinou snahou o vyvolání co největšího chaosu. Na jarmarku lidé i upíři prodávají své výrobky a občerstvení, spolek Tulaček nabízí k adopci opuštěné kočky a chystá se tombola. Vše se daří do okamžiku, kdy se v jedné z klecí nabízených koťat objeví velké množství šeredných pavouků. Dojde k úmrtím a do školy je povolána lidská policie. Navíc Zoey cítí čím dál větší vztek, před kterým ji varují věštby obou dívek s věšteckým nadáním.

Jedenáctý díl Školy noci Odhalená autorské dvojice Kristin a P. C. Castových, který se odehrává na území školy a jejím blízkém okolí, nepřináší do série nic podstatného a kniha spadá do kategorie knih vyplňovacích, natahovacích a připravujících půdu pro díl další.

Postava Zoey je opět dost nevýrazná, neprodělává žádný vývoj krom návalů vzteku a nejasného konání v závěru příběhu. Aurox a Stark její situaci jen zhoršují a přátelé Zoey jako by ani neměli oči, vidí jen to, co dělá ona sama, a soudí velmi rychle. Afrodita se Steave Ree hrají stejnou rýpací hru jako v předchozích knihách, Kalona přemítá o svých chybách a usiluje o Nyktinu přízeň. Thanatos musí řešit konflikt s upíří radou.

Kniha je čtivě napsaná, ale obsah zbytečně prodlužovaný. Při čtení jsem stále doufala v nějakou podstatnou informaci nebo zvrat, který příběh konečně posune ke kýženému konci celé série. Neferet její temné plány stále prochází, Zoey, ač vyvolená a obdařená Nyktinými dary, stále tápe a nekoná, ani není okolím brána příliš jako hybná síla dobra. Snad se tak stane v dalším pokračování.

Vydal: Knižní klub, 2014