Sylvia Day: Očarovaná

Literární recenze / 11.7.2014 /

Victoria po smrti svého muže získala jeho moc a stala se ve světě čarodějů obávanou mágyní, kterou je potřeba si podrobit. Povede se to Maxovi, nejsilnějšímu ze všech Lovců?

Day-Sylvia_OcarovanaVictoria St. Johnová je Členka, kočka schopná vzít na sebe lidskou podobu a ovládající magii. Její druh je vázán k  čarodějům a zesiluje jejich moc. Victoria si se svým čarodějem vybudovala pevný a láskyplný vztah. Když Darius před dvěma sty lety zemřel, přenechal jí veškerou svou moc – Victoria tak nabyla síly a schopností, jaké jsou u Členů nebývalé, a Nejvyšší rada čarodějů se jí proto začala obávat. Vyslala za ní mnoho Lovců, aby Členku zkrotili, a obrátili se i na nejlepšího Lovce Maxe Westina. Max ani Victoria ovšem nečekali, že se do sebe zamilují… a tím si proti sobě poštvou Radu.

Očarovaná je sbírka tří propojených paranormálních povídek, které vyprávějí příběh ústředního páru v  různých časových etapách, což je poměrně neokoukaný koncept. Čtenář však padá rovnou doprostřed příběhu, a co hrdiny dovedlo tam, kde nyní jsou, se dozvídá zpětně a útržkovitě. Musí si tedy v  množství termínů, vztahů a pozic v hierarchii čarodějnické společnosti sám udělat pořádek, jelikož autorčino vysvětlení je poměrně chaotické.

Victoria sice coby Členka potřebuje něhu, oporu a péči svého čaroděje, po smrti Daria však vzala osud do vlastních rukou a stala se obávanou, silnou ženou, která nikomu nic jen tak nedaruje. Max je nejmocnější čaroděj, oddaný své práci Lovce zdivočelých Členů, kteří jsou pro čarodějnickou společnost velkou hrozbou. Z  Maxe sálá charisma i jeho moc, svými činy dokazuje, že jeho pověst stojí na pevných základech. Victoria je mocná, nadaná a Rada se jí obává, navzdory své pověsti se ale Maxovi vzdává až příliš snadno a téměř ihned se mu staví po boku proti vyslaným zabijákům.

Sylvia Day je ve světě známá erotickými romancemi, a přesně tím Očarovaná je. Jednotlivé povídky odhalují zákoutí světa, v  němž se příběh odehrává, mají ale především erotický charakter. Milostné scény jsou ve škále od velice romantických až po poměrně tvrdé, román bych proto nedoporučila čtenářům mladším osmnácti let. Ráda ovšem vyzdvihnu překlad, který i ty nejtvrdší erotické scény podal velice vkusně.

Očarovaná může zklamat čtenáře, kteří ocení budování charakterů i světa a propracovanou příběhovou linku, jelikož Victoria své pověsti nedostává, svět, v  němž se příběh odehrává, je vysvětlován útržkovitě a v románu převládají erotické scény. Naopak pro čtenářky, které vyhledávají především erotické romance, ať ze současnosti nebo historie, bude paranormální nádech této sbírky krátkých povídek příjemným zpestřením.

Vydala Mladá fronta, 2014