Petra Klabouchová: Prokletí upírů (Upíří storky 1)

Hrad Špičák v městečku Horním Transilburgu je místem, kde žije taťka Drákula XXIV. se svým synkem Vladym. Drákula se věnuje bádání ve prospěch upírstva v laboratoři, ze které se jedné noci domů nevrátí. Vladymu a jeho kamarádovi Van Helsingovi nezbývá nic jiného než se ho pokusit najít. Čeká je spousta nástrah, cestování a objevování upířích tajemství.

Klabouchova_Prokleti_upiruVlady, potomek slavného upířího rodu Drákulů, žije se svým tátou v rozvalinách starého hradu Špičáku. Společnost jim dělá starý komorník Lupus, který ve dne vymetá pavučiny a v noci je oddaným chlupatým vlkodlačím mazlíčkem. Drákula XXIV. jako správný vědátor má mimo hrad tajnou laboratoř, ve které vynalézá různé užitečné věci. Díky některým z nich může Vlady ve dne chodit do školy, kam chodí i jeho lidský kamarád Junior Van Helsing. Je to beznadějný zmatkář, který má ve Vladym tu pravou oporu. Poté co se Vladyho otec jednou ze svého bádání nevrátí domů, se na hradě objeví Vladyho tetička Tiranie a sestřenka Vampirie s podivnou zprávou o údajné otcově smrti. Vlady zprávě nevěří, a tak začíná výprava ve společnosti Juniora, Vampirie a věrného Lupuse za záchranou Drákuly, při kterém odhalí strašlivé tajemství. V patách jim je senzacechtivý novinář Knoblauch a zlověstný bílý netopýr …

Prokletí upírů je kniha plná legrace, napětí a detektivního pátrání. Děti a jejich rodiče se v ní setkají s vymoženostmi upířího světa ‒ s magií i moderní upíří technikou, jako je třeba neptomobil (upíří verze mobilního telefonu). S Vladym a Juniorem navštíví Benátky i Bermudský trojúhelník netradičními cestovními prostředky. Setkají se se stvůrami, jako je vampouk (toho bych potkat fakt nechtěla), užitečnými magickými tvory a zákeřným rostlinstvem. Rodiče ocení narážky na různé historické události a místa.

Kniha je doplněna přívětivými černobílými obrázky ilustrátora Petra Palmy.

Měla jsem trochu strach, že kniha bude už podle názvu pěkná blbina plná klišé, ale příběh je opravdu pěkně napsaný. Během čtení našim dětem jsem se dobře bavila spolu s nimi a přečtení třech kapitol před usnutím bylo málo. Můžu ji jen vřele doporučit a rodiče se nemusí bát, že by po jejím čtení dítka neusnula. Testováno na dětech ve věku 7 a 9 let.

Petra Klabouchová (*1980) se věnovala novinařině v různých redakcích regionálního tisku a televize. Nyní žije převážně v Itálii a v Holandsku, kde pracuje v hudebním průmyslu a jako manažerka zastupuje rockovou skupinu Hollywood Vampires. Autorce již vyšly tři knihy, z toho dvě jsou fantasy příběhy určené pro děti ve věku 9 až 12 let. Kniha Prokletí upírů vyšla poprvé v roce 2008 pod názvem Upíří kronika ‒ Prokletí upírů, stejně tak jako její pokračování Upíří kronika ‒ Cesta do minulosti. Obě knihy byly znovu vydány v tomto roce s pozměněným názvem Upíří storky ‒ Prokletí upírů a Upíří storky ‒ Nebezpečná výprava.

Vydal: Fragment, 2014