Larry Correia: Lovci monster – Legie

Profesionální lovec monster Owen Zastava Pitt se oženil s dívkou svých snů, ale jejich život má k idylce daleko. Julie byla smrtelně zraněná a její rány zacelila magie Starobylých. Vzhledem k tomu, že byla fyzicky pozměněna, nikdo netuší, jaké to bude mít následky.

„Já se nebojím. Máme Zeda. Prostě se schovej za ním. Takovej byl můj plán. On je obrovskej.“
„Díky,“ zabručel jsem. „Vzpomenu si na to, až mi někdo vykopne zuby.“ (Green a Zed, s. 13)

Correia_lovci-monster-legieNejvětší drsňáci z celého světa míří do Las Vegas na Mezinárodní konferenci profesionálních lovců monster. Namísto neškodné zábavy však na ně čeká nebezpečná zakázka. V nedaleké poušti se nachází bytost, na kterou nestačí ani nejlepší bojový tým nadpřirozených zabijáků, a tak se o ni mají postarat Lovci. Po celém světě se objevují zvěsti o podivných bytostech vylézajících z podzemí, jež se probouzí z hibernace. Když však začnou ožívat noční můry Lovců, úvahy o invazi musí jít stranou a Owen s kolegy bojuje život.

Owen vyhlíží tajemný symbol, aby se připravil na blížící se apokalypsu, Julie se snaží zjistit, jak se zbavit magických znamínek na krku, a nejzkušenější Lovce zaměstnává slídění po zvěstech o zrzavé vlkodlačici, kterou miluje Earl. Heather si musí odpracovat dva roky pro vládu, aby jí byla udělena výjimka z pravidla a ona si zasloužila právo na život.

Autor vysvětluje rozdíl mezi organizací ÚPKM a Jednorožcem (zatímco ÚPKM monstra před lidmi schovávají, Jednorožec je proti lidem využívá). Každý dobrý lovec oplývá jistou mírou zdravé paranoie. Obvykle se však ukáže, že měl dotyčný k podezření dobrý důvod.

„Kdybychom věděli, jaká se z vás stane dračice, ÚPKM by vám nabídl práci. Opravdu nesnáším, když se s takovým talentem plýtvá v soukromém sektoru.“
„Děkuji, agente Myersi. To je ta nejsladší věc, co mi kdy kdo z ÚPKM řekl. Ale moji rodiče nebyli příbuzní, tak bych asi nesplňovala předpoklady.“ (Holly, s. 210)

Legie volně navazuje na závěr třetího dílu, ale oproti románu Alfa, který byl vyprávěn z pohledu Earla Harbingera, se hlavního slova opět ujímá Owen. Ve třetí části knihy se na chvíli pozornost obrací k Moshovi, Owenovu bratrovi. Čtenářovu pozornost jistě zaujme Němec Klaus Lindermann z berlínských Grimmů nebo Jason Lococo, jehož Earl naverboval v Michiganu. Lococo v Alfovi riskoval život, aby zachránil město před armádou nemrtvých vlkodlaků. V týmu LM však vyplývá na povrch, že má nevyřízené účty s Owenem.

Američan Larry Correia se drží zajetého stylu a opět sází na drsné hrdiny, temnou atmosféru, spoustu akce a prvky hororu. Okolí popisuje barvitě, nikoli sáhodlouze. Charakter postav propracoval od gest až po zvyky. Každá postava má svou specifikou mluvu a některé bytosti přízvuk, např. ork vyslovuje rator jako rrot-orr a komolí věty: „Gretchen pro nás obětovat kuře. Skippy ví. Duchové rotoru budou točit.“ (s. 55). Autor používá cynické hlášky, ironické komentáře, nadsázku a peprné urážky. Uvítala jsem poznámky překladatele pod čarou, jež mi zodpověděly vše, co jsem potřebovala.

Pokud se vám líbily předchozí tři díly Lovců monster, určitě si nenechte ujít ani Legii. Nezklame vás!

Vydal: Fantom Print; 2014