Jeaniene Frost: Jeden hrob za druhým (Noční lovci 6)

Po šesté se setkáváme s upírem Bonesem a jeho družkou Cat. Společenství nemrtvých se celkem uklidnilo a Bones s Cat si užívají relativního odpočinku. Jenže pak se objeví duch…

Frost_Jeden-hrobDuch Fabian se svou duší kamarádkou Elizabeth žádají Cat o pomoc. Elizabeth byla upálena kvůli čarodějnictví na příkaz dominikánského inkvizitora Heinricha Kramera. Elizabeth strávila posmrtná léta tím, že dělala Kramerovi ze života peklo a postarala se o jeho smrt. Inkvizitor však neodešel na druhý břeh, ale stal se rovněž duchem, a to velmi mocným. Každý rok mučí tři ženy, a ty o hallowenské noci, když získá na den hmotné tělo, upálí. Elizabeth prosí Cat o pomoc se zničením Kramera, aby další ženy nezemřely rukou tohoto sadistického šílence.

V tomto díle Američanka Jeaniene Frost seznamuje čtenáře blíže se světem duchů a jeho pravidly. Duchy nepopisuje jen skrze Fabiana a Elizabeth, nebo z pohledu upírů Bonese a Cat, ale využívá k tomu i skoro obyčejné lidi. Novou postavou je médium Tylor, jenž pomáhá Cat vymyslet, jak se zbavit Kramera. Byť pouhý člověk, zapadne k této partičce, jako by tam patřil odjakživa. A jako jediného ho nerozčiluje upír Ian svými oplzlými průpovídkami. Tylerovy myšlenky ohledně Iana jsou totiž mnohem nemravnější.

Tento díl se od předchozích liší především tím, že hlavní záporák neměl zpočátku nic společného s Cat ani s Bonesem a nebojoval proti nim. Tato skutečnost román trošku oživila. Oceňuji, že autorka se nesnaží řešit  vztah hlavních hrdinů za každou cenu a vymýšlet pro ně zápletky, které by ho nabourávaly, jen aby měla o čem psát.

Druhou zajímavostí je, že Kramer (autor Kladiva na čarodějnice) byl skutečnou osobou, Jeaniene Frost tedy nemusela vymyslet novou postavu, ale jen ji zasadit vhodně do příběhu, což může být dvousečná zbraň, ale v tomto případě se to povedlo. Kramer působí věrohodně a zapadá do představy inkvizitora. Čtenář ho nemůže mít rád a naopak Tylora nemilovat. Postavy napsané, jak mají být.

Duchařská zápletka sérii Noční lovci sedí a román Jeden hrob za druhým se velmi povedl. Autorka našla způsob, jak zachovat vysokou úroveň série, aniž by musela zasahovat do vztahu hlavní dvojice.

Vydal: Fantom Print; 2014