Amanda Stevensová: Království

Ve světě Amelie Grayové odmítají mrtví spát. Její příjezd probudí duchy zapadlého města Asher Falls a Amelia zjišťuje, že celý život strávila ve lži…

Stevens_KralovstviAmelia dostala nabídku zrestaurovat starý hřbitov v městečku Asher Falls a novou zakázku velmi ráda přijala – potřebuje totiž odvést myšlenky od událostí v Charlestonu a především od pohledného detektiva Devlina. Amelia brzy zjišťuje, že ji k městu, jež ukrývá mnohá tajemství, pojí temná minulost. A její příjezd probudí zlo, které si jde právě pro ni.

Amelia Grayová toho na ramenou nese víc než dost. Pravidla, podle kterých až dosud žila, ji už nechrání. Muže, jehož miluje, pronásledují duchové zesnulých příbuzných. Amelia navíc čelí stínům své vlastní minulosti a odhalená tajemství ji nutí pochybovat o slovech jejích rodičů. Umírající město Asher Falls v ní probouzí mnoho otázek.

Při pátrání se seznámí s dívkou Sidrou, která také vidí duchy, a Amelia si naplno uvědomí, jak byla osamělá, dokud nepoznala někoho jako ona. V Sidře vidí samu sebe. Prázdnotu v jejím srdci se snaží zaplnit Thane Asher, nemanželský syn nekorunovaného vládce města. Thane je sympatický hrdina, ačkoli Devlinova charismatu nedosahuje. Působí spíš jako kluk od vedle a kamarád do deště než jako vášnivý muž, jenž by pro svou rodinu udělal první poslední, jak ho autorka představuje.

Na románu Království zaujme fakt, že se zde na rozdíl od předchozího dílu Okřídlená duše neobjevují žádní skuteční padouši. Každý v městě něco ukrývá a všichni se snaží, aby jejich tajemství zůstala pohřbená. Amelia ale svou prací a průzkumem mnoho utajených skutečností odhaluje, a proto čelí hned několika lidem, kteří mají své důvody se jí zbavit. Čtenář tak až do úplného závěru tápe, kdo je tím úhlavním nepřítelem a jaké pohnutky vedou jeho činy.

Království plyne líněji než předchozí díl, a to především proto, že se od začátku vynořuje mnoho otázek a děje se mnoho podivných věcí, které autorka blíže nevysvětluje. V Okřídlené duši se Amanda Stevensová zaměřila na hrdinčinu přítomnost a možnou budoucnost, v Království se ale vrací k její minulosti, a proto příběh může působit o něco nudněji.

Za vlasy přitažený závěr, nezodpovězené otázky a složité vztahy mezi členy Asherova klanu mohou po dočtení románu zanechat pachuť na patře. Mnohá odhalení o Ameliině minulosti a pozadí událostí v městě spolu se závěrečnou větou románu však navnadí na další díl.

Vydal: Knižní klub, 2013