Jeaniene Frost: Před záhrobím (Noční lovci 5)

Popáté se setkáváme s Cat, které upíři přezdívají Smrtka, a jejím manželem Bonesem. Místo aby se situace po zásadní změně v Catině životě uklidnila, tak se ještě přiostřuje.

Frost_Pred_ZahrobimApollyon štve ghúly do občanské války proti upírům a touží získat Cat, aby tak mohl osvobodit ghúly od upíří nadvlády. Cat s upíry Bonesem, Mencheresem a Vladem se snaží zjistit, kde se Apollyon ukrývá, aby ho porazili dřív, než se válka rozpoutá. Navíc kdyby ostatní upíři zjistili, co se děje, nikdo by na Catin život nevsadil ani zlámanou grešli. Ve snaze zabránit válce by upíři Cat jistě obětovali. Apollyona by však Catina smrt v rozpoutání války nezastavila, a tak musí být zastaven dřív, než válka vypukne. Cat pomáhá také duch Fabian. Duchové žijí mezi světem nemrtvých a mrtvých a díky tomu, že mají nehmotná těla, jsou často přehlíženi, a proto Fabian pracuje pro Cat jako špion.

Cat se většinu času chová dospěle, je vidět vývoj jejího charakteru od prvního dílu Na půl cesty do hrobu, už není tou mladou dívkou, která se často chovala, jak kdyby jí puberta nikdy neskončila. Teď je to žena, která má zodpovědnost za svoje lidi a přátele, a tyto povinnosti se snaží plnit a celkem se jí to daří. Když je to nutné, neváhá se postavit ani Vladovi nebo Mencheresovi, a to má z upířího vládce Mencherese trochu obavy.

Mencheres se zamiloval, a přestože je to upír několik tisíc let starý a člověk by nečekal, že se jeho osobnost bude nějak vyvíjet, zamilování se u něj projevuje dost výrazně a z toho přísného a starého upíra se stává sympatická postava s nějakou tou slabostí v podobě lásky ke krásné Kiri, které splní každé její přání. Mencheres tak dostal punc lidskosti, i když to, jaké je být člověkem, už si nepamatuje a lidskost mu zůstává cizí.

V tomto díle trochu chybí napětí mezi Cat a Bonesem, již spolu žijí šťastně, tedy pokud to okolnosti dovolí. Ne že by spolu neměli žádnou interakci, ale jejich vztah už se neposouvá, jen trochu prohlubuje. Příběhu to zatím tolik nevadí, protože Jeaniene Frost nám předkládá jiná dramata.

Hlavního záporáka si tentokrát asi nikdo neoblíbí, jeho hlavní snahou je válka a oběti ho nezajímají, sice se tváří, že mu jde o jeho druh, ale válka jeho druhu spíš uškodí, než pomůže. Navíc jeho plány s Cat se vůbec nelíbí jejím přátelům.

Ve svižně se odvíjejícím příběhu najdeme ve vyrovnaném poměru napětí, akci, romantiku a na své si přijdou i ti, kteří chtějí v příběhu trochu toho sexu. Komu se líbily předchozí díly, si tento díl určitě oblíbí také. Autorce se povedlo udržet příběh na úrovni, kterou nastavila v předchozích dílech.

Vydal: Fantom Print; 2013