Alexandra Ivy: Odhalená temnota (Strážci věčnosti 4)

Literární recenze / 15.1.2014 /

Před sto devadesáti pěti lety chudá společnice Anna Randalová podlehla šarmu španělského hraběte. Té noci přišla skoro o všechno, ale přestala stárnout a není úplně normální. Po téměř dvou staletích se jí záhadného Conde Cezara podařilo vystopovat v Chicagu. Její krátká známost na jednu noc jí toho musí velmi mnoho vysvětlit.

Ivy_Odhalena_temnotaAnna už není nevinné děvče, ale ostřílená právnička, jež chrání chudé před mocí bohatých korporací. Na setkání s Cezarem se dobře připraví, ale přeci jen se nemůže zbavit tušení, že on není zrovna člověk. I ona sama naštěstí disponuje neočekávaným talentem. Ke všemu se mezi ně připlete jedna protivná víla. Anna začíná šokovaně zjišťovat, že se ji někdo snaží zabít a že muž, který ji stále přitahuje, není nic krotšího než pětisetletý upír. Někdo chce Annu vidět mrtvou, ale zvýšený zájem o ní projevují tajemní a obávaní Věštci.

Čtvrtý díl série Strážci věčnosti se točí kolem dalšího nezadaného upíra a ani jeho vyvolená nepatří mezi obyčejné lidi. Alexandra Ivy si tentokrát při tvorbě zápletky pomohla jednou známou legendou, což je možná trošku na škodu, protože už v předchozích dílech dokázala, že si vystačí s vlastním světem oblíbených nadpřirozených bytostí. Samozřejmě kromě hlavních hrdinů nemohou chybět páry z předchozích knih série a bohužel i Levet. Tentokrát naštěstí zakrslá příšerka nestrávila mnoho času s Cezarem, a tak mučení čtenářů jeho „vtipem“ nebylo natolik intenzivní.

Autorka se drží laťky, kterou nasadila svými předchozími díly, a Odhalená temnota z ní nevybočuje. U překladu této série už bývá skoro tradicí, že se objevují drobné překlepy nebo jiné nesmysly, ale jejich množství se snižuje.

Z posledních stránek je skoro jasné, kdo bude hrdinou dalšího příběhu, a proto už zbývá jen zjistit, kdo bude jeho osudová žena.

Rozhovor s autorkou

Vydaly: Levné knihy, 2010