Laurell K. Hamiltonová: Inkubovy sny (Anita Blakeová 12)

Anita Blakeová řeší případ mrtvých striptérek, které zabili upíři. Anita si myslí, že Jean-Claudovi upíři v této záležitosti zapletení nejsou, kdo by to však mohl být, zůstává otázkou, zvlášť když to vypadá na vyššího upíra, o jehož působení ve městě neví Anita, ani nikdo z  upírů.

Hamilton_Inkubovy_snyJako obvykle je případ Anitiným nejmenším problémem, mnohem větší starosti má sama se sebou a svými chlapy. Leopardodlak Nathaniel ji miluje a snaží se kvůli ní změnit, ona se však jejich vztahu brání, protože má pocit, že by ho tím zneužila, neuvědomuje si, jak moc ho zneužívá svým přístupem už teď. Řešení milostných problémů zůstává hlavní dějovou linkou, stejně jako v předchozích dílech.

Autorka v tomto díle nechává Nathaniela dospět. Nathaniel získává pevnější charakter, už to není jen ustrašené koťátko, ale velký kocour, který v případě potřeby umí vystrčit drápy. Již se nenechává jen ovládat Anitou, ale pokud je to ku prospěchu věci, tak se Anitě směle postaví. To vše proto, aby se Anitě zalíbil. Jeho změna sice Anitu těší, ale když se týká toho, že ji opravuje a domlouvá, bývá z toho rozmrzelá. Naštěstí se tím Nathaniel již nenechá ovlivnit. Jeho nová osobnost není jen přetvářkou, ale je dána vývojem charakteru a skutečnou změnou v jeho postojích.

Anita naproti tomu ve svém charakteru nikam dál nepostoupila, stále přemýšlí nad nesmrtelností chrousta, ale přitom se bezhlavě vrhá do problémů a do boje. Větší vyváženost v myšlení by Anitě neškodila, víc myslet na případ a méně na partnery.

Laurell K. Hamiltonová píše čtivě a poutavě, ani tato kniha nepostrádá vtipné hlášky a narážky. Co postrádá, je smysluplnější děj, detektivní zápletka se totiž smrskla na pár stran. Anitina morálka už se ani morálkou nazvat nedá. Hlavní hrdinka sice stále přemýšlí nad tím, chová-li se správně, ale nakonec dojde k názoru, že na tom vlastně až zas tak nezáleží. Emoční stránka, o kterou se dalo opřít v  předešlých dílech, se při množství Anitiných milenců vytrácí. Ne že by se o ni autorka nepokoušela, ale těžko se jí dá uvěřit, že Anitu trápí, s kým se vyspí, a jak se potom cítí, když spí téměř se všemi.

Pokud se ale čtenář oprostí od toho, že série Anita Blakeová byla úžasná urban fantasy, a přijme fakt, že to prostě je urban fantasy s erotickou romancí v jednom, tak hodnocení Inkubových snů bude velmi vysoké. Romantický příběh s prvky fantasy má všechno to, co má erotická knížka mít. Hlavní hrdinka je silná a krásná žena, která okouzluje všechny muže, na které se podívá. Její partneři jsou mužní a silní, samozřejmě pohlední a ochotní položit pro Anitu život. K tomu se přidá nějaké to nebezpečí, ve kterém se všichni ocitnou. Nechybí milostné spory a spousta fascinujících pasáží o sexu. S  tímto novým zaměřením série se české vydání knih Laurell K. Hamiltonové trefilo do současného trendu, kdy je erotický žánr na vzestupu. V oblasti erotické literatury patří Anita Blakeová k tomu lepšímu, co nám může náš trh nabídnout.

Pokud máte rádi, jak Laurell K. Hamiltonová píše, pak si určitě užijete i Inkubovy sny. Jestli patříte k těm, co si oblíbili Anitu jako urban fantasy, a nic jiného nechcete, potom možná budete trošku zklamaní. Ale těšíte-li se na pěkný erotický román s lehkým nádechem fantasy a s množstvím nadpřirozených tvorů, tak si určitě přijdete na své.

Citáty z knihy

Vydal: Epocha; 2013