Kresley Cole: Temné touhy

Literární recenze / 20.11.2013 /

Již popáté se vracíme do říše Lorů, v níž tentokrát mocný démon Cade bojuje se svou posedlostí po pouhé smrtelnici Holly.

Cole_Temne_touhy

S démonem Cadeonem Woedem se čtenáři seznámili už v druhém dílu série Zabít nebo milovat, v němž neúspěšně závodil v Kvapíku za talismany. Přestože byl představen spíše jako lehkovážný frajírek, v Temných touhách čtenář poznává, jakou tíhu v sobě tento démon nese. To kvůli jeho chybě jeho bratr Rydstrom přišel o královskou korunu a dodnes ji Cade nezískal pro svého bratra zpět. Až nyní k tomu má příležitost.

Zlotřilý démon Groot Hutník mu nabídl, aby mu přivedl Vyvolenou, ženu schopnou porodit budoucího nepřemožitelného válečníka. Za odměnu mu slíbí meč, jímž lze zabít Omorta Nesmrtelného, uchvatitele trůnu království démonů. Cade souhlasí až do chvíle, kdy zjistí, že Vyvolenou je lidská žena, kterou poslední rok špehoval a do níž se zamiloval – Holly, brilantní matematička trpící obsedantně kompulzivní poruchou, jejíž život se převrátí naruby, když ji unese skupina démonů, před nimiž ji zachrání právě Cade.

Stejně jako předchozí díly je i tento příběh zasazen do současné Ameriky, v níž se před lidmi skrývá bohatý svět nadpřirozených bytostí. Jakkoli hráli v předchozích dílech prim upíři (a jeden tvrdohlavý vlkodlak), v tomto dílu autorka otevřela svět démonů. Čtenář se tak dozvídá o jednotlivých druzích démonů, o jejich schopnostech a slabinách. V příběhu hrají svou roli i další druhy bytostí, které v příběhu sehrají minoritní úlohu: duchové, návratníci (zombie) a wendigové, kterým autorka stejně jako u hlavních frakcí upravila jejich schopnosti a definici k obrazu svému a v mnohém tak i tyto bytosti překvapí.

Příběh je psán v er-formě z úhlů pohledů více postav, čtenář tak sleduje jejich domněnky, myšlenky a plány a příběh tak získává větší hloubku. Román je psán zábavným, odlehčeným stylem. Infantility a jednoduchosti, s níž byly napsány první díly série, se Kresley Cole v tomto dílu už téměř zbavila, což je jen plus pro čtenáře, kteří ocení i vážnější styl psaní, navzdory němuž příběh utíká a stránky se otáčejí samy.

Temné touhy jsou zábavným, žhavým a akcí nabitým pokračováním příběhů ze světa Lorů, jež by si žádný fanoušek žánru neměl nechat uniknout. Svým čtenářům přináší sympatické hrdiny, neobyčejný a bohatý nadpřirozený svět a mnohá překvapení.

Vydal Baronet, 2013