Karen Chance: Obejmi noc (Cassie Palmerová 3)

Již potřetí se setkáváme s jasnovidkou Cassie Palmerovou. V románu Obejmi noc hledá Cassie tajemný Merlinův kodex, jenž má obsahovat kouzlo na zrušení Geisu, který pomalu přivádí k šílenství upíra Mirceu. S pátráním jí pomáhají mág Pritkin a duch Billy.

Chance_Obejmi_nocCassie se pomalu sžívá se svou rolí Pýthie a učí se, co jí její nová moc dovolí. Všechny Pýthie před ní byly pro tento úkol vyvoleny již od mládí a dlouhá léta cvičeny. Cassie se musí učit sama a většina učení funguje systémem pokus, omyl a náhoda, což není úplně nejrychlejší a nejbezpečnější způsob. V kouzelnické komunitě nemá nikoho, komu by mohla plně věřit, a mimo tuto komunitu jí stejně nemůže nikdo pomoci.

Třetí díl je mnohem zábavnější než předchozí dva, autorka napsala vtipné dialogy i scény. Její charaktery nejsou ploché a především Cassie se od schématu běžných hrdinek odlišuje a svou lidskostí si získá sympatie nejednoho čtenáře. Pritkin k ní tvoří pěkný protiklad. Bojový mág zahalený tajemstvím je připraven se na Cassie mračit kvůli každé drobnosti.

Pýthiina hlavní přednost spočívá v tom, že může ovládat čas, cestovat v něm, zastavit ho nebo se přemístit v prostoru. Cestování časem může být dobré pro hlavní postavu, pro příběh to představuje menší problém. Pokud má čtenář rád řád a jasná pravidla světa, v němž se postavy pohybují, tak by se měl této knize raději vyhnout. S pohybem v čase se mění pravidla; co na jedné stránce platilo, na druhé už neplatí. V předchozích dílech to nebylo tak patrné, ale čím víc Cassie ovládá čas, tím patrnější tyto rozpory jsou.

Karen Chance se snaží do této série narvat všechny své oblíbené postavy, bytosti a události, nebo to tak alespoň vypadá. Jako by se snažila všechno, co jí v různých knihách chybělo, dostat do jediné. Je to úsměvné, ale příběhu to moc nepomáhá. Vzniká z toho pak nepěkný mišmaš a nabízí se otázka, jestli to autorka myslí vážně.

Kniha se čte dobře, je však nutné ji  číst s jistým nadhledem a netrvat na pevných pravidlech. Autorka má příjemný styl psaní, dobré charaktery postav a osvěžující humor. Jsem zvědavá, co nám přinese další díl.

Vydal: Baronet; 2013