František Kotleta: Mega hustej nářez (Bratrstvo krve 3)

Již potřetí se setkáváme s Bratrstvem krve. Milými upíry, kteří se rozhodli nakopat zadky pár žlutým mimozemšťanům. Ti zaútočili na Zemi, a ještě byli tak zoufale hloupí, že začali likvidovat upíry.

Mutant se usmál od ucha k uchu, což nebyl úplně příjemný pohled. „Vidíš, pičo, měl jsem pravdu. Dej mi nějaké jeho zásobníky. Všechny svoje jsem už vystřílel.
„Vystřílel?“ zeptal jsem se nechápavě. Ale pak mi to došlo. Uhřík měl v ruce jenom nůž khukri a přitom se dostal až sem. Musel se probít desítkami nepřátel.
A všechny je zabít. (str.77)

Kotleta_Megahustej_narezJan Bezzemek, představitel slovanských upírů, který se do čela dostal poté, co kartani vyvraždili zbytek klanu, a německý představitel upírů Gerhard se spojí s českým odbojem. Český odboj tvoří mladá podnikatelka, jež převzala mafiánské obchody svého otce, a tři nerdíci, kteří jsou dostatečně chytří na to, aby pomocí počítačů zatápěli kartanům v oblastech, kde je lepší použít viry namísto síly. Kromě podivné čtveřice patří k českému odboji ještě monstrum, z něhož se vyklube zmutovaný dr. Tomáš Uhřík. Mutaci zvládá s pomocí marihuany. Lucie zůstala s transvestitem Dianou a jeho holkama a Petra se toulá někde po vesmíru se Sangot.

Postavy se vyvíjejí k větší nesmrtelnosti, vydrží víc a jsou stále naštvanější a bojovnější. Jiného vývoje postav se nedočkáme, ale ani nám to nechybí. Jan Bezzemek občas odhalí nějakou překvapivou filozofii, a to všechno, co takovýto druh knihy snese.

Čtenář dostane to, po čem jeho zlovolné srdce touží. Spoustu špíny, hladu a mučení. Svět se topí v krvi, mozcích a jiných tekutinách. Upíři dávají žluťáskům zabrat, ale teče při tom jejich krev. Ještě že jí mají na doplnění dost v plastových sáčcích. Kromě krve přicházejí i o končetiny a jiné tělesné výčnělky. Vše je popsáno barvitě a beze studu, i když Gerhard i Jan se za některé chybějící části stydí a neradi by o nich mluvili veřejně.

Kniha Mega hustej nářez se sice čte skoro sama, ale chvílemi bych přeci jen ocenila víc děje namísto dalšího tvarování upírů do krychličky. Boje nejsou tak akční jako v předchozích dílech, nebo se při třetím díle člověk už přesytil. Přesto není moc nač si stěžovat, kniha slibuje „mega hustej nářez“ a řezání se čtenáři dostane vrchovatě, stejně jako střelby a výbuchů. Jen bych nedoporučovala čtení někomu, kdo má slabší žaludek.

Vydal: Epocha; 2013