Sophie Jordan: Drakie – Návrat

Draci už vymřeli a jejich potomci žijí v utajení před světem. Vědí o nich jen lovci a enkrosové. Lovci je chytají a prodávají enkrosům, kteří na nich provádí experimenty. Nakonec však všichni drakiové skončí mrtví kvůli kůži nebo krvi. Šestnáctiletá Jacinda k sobě nechtěně přitáhla pozornost lovců, za což jí chtěl drakijský kmen uříznout křídla. To její maminka nehodlala dopustit, a tak s oběma dcerami utekla do pouštního městečka Chaparralu. Tam se Jacinda zamilovala do Willa, místního lovce.

Jacinda chodí s Willem, i když uzavřela svazek s drakijským princem. Cassian ji díky poutu dokáže najít téměř kdekoliv, pokud se mu příliš nevzdálí. Dívka se proto hodlá nechat zajmout nepřáteli. Společně s Willem, Cassianem a Tamrou, zorganizuje výpravu na záchranu Miriam, a doufá, že přitom vypátrá pravdu o svém pohřešovaném otci. Will předává svou milovanou v dračí podobě enkrosům. Z Jacindy se stává vězeň, s nímž zachází hůř než se zvířetem. Ze snahy osvobodit sebe a Miriam, Cassianovu sestru, se stává boj o život. Ne vždy vše vyjde podle plánu a Jacinda brzy zjišťuje, že enkrosové jsou připraveni snad na každou situaci.

Jordan_Drakie3Jacindě v pevnosti nehrozí nebezpečí pouze od enkrosů, ale i od vlastního druhu. Autorka bravurně popisuje stav Jacindiny mysli i těla v zajetí od návalu adrenalinu po letargii a strach. Mezi Jacindou a Cassianem se vytvořilo citové pouto, přesto se princ drží dál, a nezasahuje do jejího vztahu s Willem, ačkoliv ho to bolí. Záležitost ohledně bližšího fyzického kontaktu hlavních protagonistů zůstává nedořešená. Jacindina ohnivá nátura při přílišném vzrušení s Willem vypouští páru a dští oheň, a proto musí vychladnout, než se ho smí zase dotknout.

Návrat je vyprávěn v první osobě z pohledu Jacindy. Odpočinková kniha pro mládež se odehrává ve vážnějším duchu a plyne svižným tempem. Čtivý fantasy příběh vykazuje romantické i dobrodružné prvky. Nouze není ani o dramatické či napínavé scény nebo akci.  Autorka pečlivě propracovala charakter postav. Emoční rozpoložení hrdinů popisuje natolik poutavě, až čtenáři buší srdce strachy.

Boj drakiů a enkrosů nesplnil mé očekávání, jelikož původní plán se týkal zničení pevnosti, na což hlavní hrdinka v průběhu děje zapomněla. Zarážející jsou nejasnosti ohledně nedostatku snahy zlikvidovat laboratoř enkrosů nebo kamerový systém. Zrovna tak je nelogické, že si nikdo z drakijských vězňů neuvědomuje, že mají v těle sledovací čip. Děj oživuje šedý draki, jehož enkrosové dlouhé roky vězní. Jacinda s Tamrou jsou sice dvojčata, ale teprve až v poslední době k sobě nachází cestu, a začínají akceptovat jedna druhou se vším všudy.

Sophie Jordanová popisuje sídlo enkrosů včetně obyvatel ponuře a realisticky. Čtenář se konečně dozvídá, co jsou tito lidé zač, ačkoliv ne příliš detailně. Bohužel se autorka nedostává do hloubky a nesděluje fakta o podrobnějším fungování této vědecké instituce. Třetí díl série Drakie hladce navazuje na závěr druhého dílu s názvem Útěk, a tudíž se dá snadno předvídat budoucí linie. Pokud máte v oblibě sérii Dnem i nocí, Akademie Evernight, Smečka nebo Paranormálové, jistě u vás uspěje i tato kniha.

Vydal: CooBoo; 2013