Lisa McMann: Prokleté město

Američanka Lisa McMann, kterou můžeme znát jako autorku série Lovkyně snů, čtenáře v románě Prokleté město zavádí do jednoho zapadlého koutu kdesi v Montaně, kde vlci dávají dobrou noc. „Město“ je snad až přemrštěný výraz pro místo s asi dvěma stovkami obyvatel, kde střední škola je jen jednotřídka s čtyřiadvaceti žáky… a kde se žáci začnou ztrácet.

McMann_Proklete_mestoV závěru školního roku se v městečku ztratí jedna prvačka. Hledají ji všichni obyvatelé všude po okolí několik dní. Bez výsledku. Jako by se propadla do země.

Kendall jde v září už do čtvrťáku. Za dva měsíce každodenní práce na poli se jí téměř podařilo na zmizelou dívku zapomenout. Prázdná lavice jí však smutnou událost znovu připomene.

Kendall trpí psychickou poruchou a je mírně paranoidní. Ve škole sedí vedle Nika, s kterým se kamarádí už odmalička a jsou si velmi blízcí. Proto ji krutě zasáhne, když po několika dnech v novém školním roce zmizí i on. Hledání je opět bezvýsledné. Dívka navíc začne slyšet hlasy, které si pohrávají s její myslí. A začne podezírat – jako mnozí ostatní – nového kluka ve škole. Jacián dává všem jasně najevo, jak ho otravuje, že se musel přestěhovat do takového zapadákova, v němž pohřbí svou kariéru nadějného fotbalisty.

Lisa McMann v Prokletém městě Cryer’s Cross rozehrála strašidelnou historku s jednou přímou dějovou linkou. Pro čtenáře si nepřipravila žádné zvraty ani překvapivá odhalení. Navzdory tomu jde o čtivý příběh se sympatickými postavami, který doplňuje romantická linka. Autorka se ovšem vyhnula klasickému konceptu romance ze střední a staví spíš na mrazivém napětí, strachu z neznámého a neviděného a pochmurné atmosféře. Jemně přitažený za vlasy se však zdá důvod, proč byla první obětí prvačka Tiffany, a poněkud náhlý zvrat v chování mezi Kendall a Jaciánem.

Román se i vzhledem ke své „délce“ asi nejlépe dá přirovnat ke krátkým hororovým příběhům na cesty ze série Stopy hrůzy. Čtivá a napínavá jednohubka, kterou přečtete na jeden zátah, ale brzy na ni zapomenete.

Vydal: Fragment; 2013