Kresley Cole: Závod o život

Literární recenze / 5.4.2013 /

Vlkodlak Bowen MacRieve se do závodu Kvapík za talismany přihlásil, aby získal zpět svou milovanou. Mariketa se přihlásila, aby dokázala, že na to má. Ani jeden hlavní výhru nezískal, společně se ale musejí postavit důsledkům své prohry.

Cole_Zavod_zivot

Bowen MacRieve posledních sto osmdesát let trpěl ztrátou své vyvolené Mariah. Její smrt si dává za vinu a do krutého závodu Kvapík za talismany se přihlásil proto, aby získal Thraneův klíč, možnost vrátit se zpět do minulosti a zachránit svou družku. V jednom kole Kvapíku uvězní v pyramidě v jihoamerických pralesích několik svých protivníků, mezi nimi i čarodějku Mariketu Očekávanou, která na něj ale v posledním okamžiku sešle kouzlo. Bowen ztratí uzdravovací schopnost nesmrtelných. Po závodu je nucen se do pyramidy vrátit a osvobodit Mariketu, k níž již během několika okamžiků při souboji pocítil silnou touhu. Musí ji vrátit domů dříve, než Lykajům vyhlásí čarodějnice válku.

Třetí pokračování příběhů z říše Lorů se částečně odehrává souběžně s předchozím dílem Zabít nebo milovat, z větší části ovšem sledujeme dění po konci závodu.

Ústřední pár na rozdíl od předchozích dílů tvoří vlkodlak a čarodějnice. Kresley Cole představuje politiku nejen těchto frakcí nadpřirozených bytostí,ale také svou verzi démonů. Upíři a valkýry jsou tentokrát pouze vedlejšími a do příběhu nijak výrazně nezasahujícími postavami.

Lykajové jsou od přírody vůči čarodějnicím podezíraví, Bowen sám jimi přímo opovrhuje, jelikož jeho otec se stal obětí krutosti jisté čarodějnice. Je hrdý, bojovný a cílevědomý. Jediné, po čem touží, je získat zpět svou manželku. Lykajové získávají jen jednu vyvolenou na celý život a pro více než tisíciletého vlkodlaka je těžké smířit se se smrtí své družky.

Proto se jen těžko lze divit jeho nulovému nadšení, když zjistí, že ho přitahuje mladá čarodějka Mariketa. Drzá třiadvacetiletá smrtelnice s poněkud kypřejší postavou má být nejmocnější čarodějnicí, jaká kdy chodila po povrchu zemském. Jenže namísto toho zvrtá každé kouzlo, o jaké se pokusí, a proto si nevěří. Oba mají problémy s důvěrou, Bowen proto, že nedůvěřuje čarodějnicím obecně, Mariketa proto, že ji coby dítě opustili oba rodiče.

Kresley Cole staví své příběhy ze světa Lorů na vzájemné přitažlivosti hlavních hrdinů, kteří obvykle pocházejí ze znepřátelených klanů. Nabízí ale také komplexní svět, v němž každý druh nadpřirozených bytostí má své slabiny a silné stránky, které ovlivňují dění v jednotlivých fázích příběhu. Na hlavní hrdiny, a tedy i čtenáře, čeká mnoho překvapení a zvratů.

Příběh je vyprávěn v er-formě ze střídajících se úhlů pohledu hlavních protagonistů, čímž čtenář získává možnost poznat do hloubky obě hlavní postavy a především sledovat více rovin děje. Stejně jako předchozí díly je i Závod o život napsán jednoduchým stylem, díky čemuž se ale příběh plný dialogů čte velmi rychle.

Říše Lorů nabízí neotřelé verze nadpřirozených bytostí, napětí, zvraty, romantiku a sex a čtenáře (či pravděpodobněji čtenářky), kteří si chtějí odpočinout u odlehčeně napsané, rychle ubíhající paranormální romantiky, Závod o život určitě nezklame.

Vydal Baronet, 2013