Ilona Andrews: Magie zabíjí

Po spárování s Curranem, Pánem šelem, se žoldačka Kate Danielsová stala alfou Smečky čítající patnáct set kožoměnců. V Řádu rytířů milosrdné pomoci zůstat nemohla kvůli rozdílným názorům na nadpřirozené bytosti, a tak poprvé pracuje sama za sebe. A to jde o to hůř, protože bývalý šéf očerňuje její jméno.

Kate potřebuje důležitý případ, aby se dostala do povědomí lidí, jinak může Špičkově ostrou vyšetřovací agenturu rovnou zavřít. Její kamarádka Andrea, kterou Řád poslal do důchodu, protože je šelmočlověk, nastupuje ke Kate a společně se ujmou zakázky pro Rudou gardu. Musí najít přístroj a inženýra, který jej sestavil, což se ukáže jako otázka života a smrti pro všechny obyvatele Atlanty s magií v krvi.

Andrews_magie-zabijiPostupovat podle protokolů a pravidel, to není nic pro Kate, ale kvůli Curranovi se snaží. Jakožto družka Pána šelem má určité povinnosti, mezi něž patří rozsoudit případy Smečky. Myšlenky hlavní hrdinky jsou pestré, ale také realistické a odhalují inteligentní a deduktivní uvažování, ačkoliv jej často skrývá za ironii, nadsázku nebo metafory. Vztah Kate a Currana je vášnivý a škádlivý, ale především emotivní. Mezi hlavními protagonisty to jiskří, jejich debaty jsou vtipné a osvěžující.

Po závěrečné bitvě s Errou v předchozím díle se Andrea stáhla ze scény a vzala sebou Grendela, Katina zmutovaného pudla. Chrabrý Grendel má příšerné zlozvyky a je velice podivný, přesto si jej nelze neoblíbit. Na scénu se vrací Derek, Julie a Saiman, ale objevují se i nové postavy, jako patnáctiletý puberťák Ascanio, jehož má Kate na starost.

Příběh se odehrává v Atlantě a navazuje na čtvrtý díl s názvem Magie krve s odstupem dvou měsíců. Autoři popisují prostředí barvitě a zaměřují se také na historii nebo vědeckou stránku věci. Propracovaný charakter postav přibližuje jejich silné i slabé stránky. Čtenář se dozvídá, jak se Kate seznámila se Saimanem a další informace o její minulosti.

Autorské duo Ilona Andrews vysvětluje paranormální záležitosti jednoduše a věcně. Příběh je propracovaný i v sebemenších detailech – auta jezdí za nadvlády technologií, jiná při vlnách magie a v obou případech jen vozy, které mají dva motory. Magie zalévala svět a můj džíp vydával takový rámus, že by z něj získal pocit méněcennosti i bůh hromu. (s. 102) Standardní postupy jsou stanoveny jak pro terorismus, tak pro útok upírem. Autoři připomínají, jak to chodí v nadpřirozeném světě, jak probíhá střídání magických erupcí s normálním světem, dohody uzavřené mezi jednotlivci, nebo při jaké události se ta či ona postava setkala s jinou, což pomůže čtenáři lépe se zorientovat.

Urban fantasy s detektivními, hororovými a nadpřirozenými prvky je okořeněna o romantický podtón. Na čtenáře čeká řada napětí, dramat a nespočet akčních scén. Čtivý příběh ubíhá svižně a je vyprávěn v první osobě z pohledu Kate. Milovníci mytologie si přijdou na své, jakmile se objeví Baba Jaga a dům na kuřích nožkách. Příběh uzavírá velkolepé finále se ztrátami na obou stranách, po němž následuje provokativní epilog.

Vydal: Fantom Print; 2013