Karen Chance: Unesena stínem (Cassie Palmerová 2)

Znovu se setkáváme s Cassie Palmerovou. Jejím osudem není zůstat obyčejnou jasnovidkou, má se stát Pýthií a získat velkou moc, a tak se upíři a mágové předhánějí v tom, kdo Cassie zasvětí, tedy udělá z ní ženu a bude na ni mít vliv. Obě skupiny se ji ovšem chystají zabít v případě vítězství druhé strany.
Chance_Unesena_stinem

S mágy je to složitější, protože se jako vždy rozdělili na světlé a temné. Cassie nechce, aby ji kdokoliv z nich ovládal, proto utíká, jak nejrychleji může, v čemž jí brání její zvědavost. Stačí zmínka o jejím otci a nechá všeho, aby zjistila, co se s ním stalo a kdo to byl. Kromě této své drobné vady se musí vypořádat se svými hormony a mocí Pýthie.

Cassie vypadá jako inteligentní mladá dáma. Není příliš pohledná, ale každá hrdinka nemusí být nejkrásnější na světě, a to, že má dle autorky pár kilo navíc, ji v našich očích činní sympatičtější. Stejně tak se mi líbí, že to není žádná velká hrdinka­; když se bojuje, nebojí se zalézt pod stůl. O to víc pak překvapí, když se najednou vrhá do záchrany někoho, kdo za to nestojí, nebo uteče upírům, kteří by ji zničili jedním dotekem, jen aby se možná dozvěděla něco o svém otci.

Kromě Cassie se potkáme s bojovým mágem Pritkinem, který stále neví, co s ní dělat. V jednu chvíli se ji snaží zachránit, v druhou zabít a v třetí znásilnit. Výmluvy, že za to může rituál, který se snaží dokončit, mu stejně nevěříme. Pritkin má kamaráda Maca, který má tetování po celém těle a s tetovací pistolí to rozhodně umí skvěle. Tetování nemá jen tak ledajaké, všechna jeho jsou magická a mají nahradit jeho poničenou auru. Mac býval také bojovým mágem a naši dvojici dobře doplňuje, po prožitých zkušenost má trochu rozumu a rozvahy. Pokud jste si v prvním díle oblíbili potřeštěného ducha Billyho, nebojte se, ani v tomto díle o něj nepřijdete. Bude stejně otravný jako dřív a stejně ochotný za úplatu dělat pro Cassie drobnou špionáž.

Rozpory, které vidíme v osobnosti Cassie, najdeme i v základním příběhu. V jednom odstavci nám postava něco řekne, aby to v dalším odstavci zase vyvrátila. A nejsou to jen nedůležité informace. Karen Chance zachází takto s hlavními kameny celého příběhu. Když k nepříliš pevným základům přidáme cestování časem, které ovlivňuje přítomnost, dostáváme svět, kde je možné všechno a nic neplatí.

Na své si přijdou milovníci romantiky, která v knize doplňuje pasáže o pátrání i nebezpečné boje, jež postavy svádějí mezi jednotlivými výlety do minulosti. Bojové scény Karen Chance zvládá poutavě a zajímavě. Jiný rozměr popisu půtek dodává i to, že Cassie je obvykle pozoruje z dálky.

Nevadí-li vám, že se všechno může změnit a nic není jisté, tak se neváhejte do knihy Unesena stínem pustit, určitě vás potěší. A pokud jste tak ještě neučinili, nejdříve si přečtěte první díl Dotkni se temnoty.

Vydal: Baronet; 2012