Gabriella Poole: Temná akademie 2 – Spoutaní

Na Darkově akademii vládne skupina studentů zvaných Vyvolení, kteří mají temné tajemství. Jejich těla obývají prastaří duchové a ti jim propůjčují moc a krásu, ale na oplátku je nutí vysávat životní energii z lidí. Ducha, jenž obýval tělo Estelle Azzedinové, se pokoušeli dostat do Cassie, ale rituál byl přerušen a v ní uvízla pouze jeho část.

Na škole už každý ví, že Cassie a Ranjit jsou pár. Silná přitažlivost mezi nimi nepříznivě působí na jejich duchy, a proto zažívají v přítomnosti toho druhého emoční výkyvy nálad. Cassie se musí začít sytit životní energií lidí a spolubydlící Isabella se nabízí jako její zdroj. Prosí však Cassie, aby o krmení pomlčela před Jakem, protože se bojí jeho reakce. Jake potají pátrá po Kateřině, která zabila jeho sestru, a vůbec mu nedochází, v jak zapeklité situaci se ocitl. Ve vzduchu visí až příliš mnoho lží a je pouze otázkou času, kdy některá praskne.

Cassie Bellová se musí naučit krmit z lidí, jinak by se mohlo stát, že na někoho zaútočí. Snadno by pak zranila, či dokonce zabila nevinného člověka. Duch Estelle touží po spojení s Cassie a získává stále větší moc. Okouzlující Ranjit se snaží dávat na Cassie pozor a vypadá to, že jejich vztah bere vážně. Zatvrzelé a naivní děvče dumá nad tím, zda se může na Ranjita spolehnout, a jestli ji někdy Jake přijme takovou, jaká je. Charismatický Richard je utrápený z chladného vztahu, který mezi nimi panuje, ale ještě víc mu vadí, že dívka chodí s Ranjitem.

Gabriella Poole navazuje na události z předchozího dílu a umožňuje čtenáři poznat svět Vyvolených mnohem blíž. Duchové usídlení v hostitelích oplývají pozoruhodnými schopnostmi, ačkoliv každý je jinak silný a podle povahy člověka a ducha také různě zvrácený nebo chladný. Hierarchie těchto bytostí je ve své podstatě jednoduchá  ̶  soustřeďuje se na moc.

Autorka umí upoutat čtenářovu pozornost a pohrávat si s jeho emocemi, takže v jednu chvíli určitou postavu nenávidí a vzápětí s ní sympatizuje. Příběh vypráví ve třetí osobě z pohledu Cassandry a navazuje na Vyvolené s odstupem tří týdnů. Nebezpečí číhá na každém rohu a hlavní hrdinka se má co ohánět, aby ochránila sebe i své přátelé. Kniha neobsahuje erotické ani krvavé scény, ačkoliv na nějakou tu vraždičku přece jen dojde.

Časové skoky jsou matoucí, jelikož autorka pouze oznamuje, že jsou Vánoce a následně sv. Valentýn, ale plynutí doby mezi těmito událostmi je nejasné. Darkova akademie se přesunula z Paříže do New Yorku a na čtenáře čekají další záhady.

Kniha Spoutaní se jistě bude líbit mladším čtenářům upřednostňující fantasy romány s tajemnou a místy téměř hororovou atmosférou.

Vydal: Fragment; 2012