Bram Stoker, Petr Kopl: Hororland – Dracula

Dracula, slavný příběh Brama Stokera, se dočkal mnoha adaptací a jednou z nich je i komiks od Petra Kopla. Čeká nás tradiční příběh o hraběti Draculovi, tak jak ho napsal Bram Stoker, bez romantických pohledů na upíra.

Právník Jonathan Harker jede do Transylvánie dojednat výhodný prodej nemovitostí. Uzavření obchodu by mu zajistilo slušné budoucí postavení. Na hradě hraběte Draculy však na Jonathana nečeká nic dobrého. Milostivá péče hraběte a jeho nevěst není nejpříjemnější. Jonathan uprchne z hradu, ale není zrovna v nejlepším stavu. Hrabě Dracula se vydává na cestu do Londýna. Doma na Jonathana čeká jeho snoubenka Mína, která se nechá přesvědčit kamarádkou Lucy, aby se nastěhovala k ní do Whitby, okrajové čtvrti Londýna. Lucy se však začne chovat podivně a také ji sužuje zlá nemoc. Na pomoc Lucy přijíždí slavný doktor Abraham van Helsing, Lucy však své nemoci podlehne. Mezitím se Mína a Jonathan narychlo berou. A začíná boj o duši a život Míny, kterou si hrabě Dracula vyhlídl jako další oběť.

Kresba vhodně odráží náladu v komiksu, tváře postav jsou propracované a je na první pohled patrné, co se odehrává v jejich nitru a z jakého jsou těsta. Prostředí, do kterého jsou zasazeny, je dynamické a výborně nakreslené, hra světla a stínu vše vhodně doplňuje. Výtvarná stránka komiksu je tak pastvou pro čtenářovy oči.

Kdo by se při čtení a sledování kresby přece jen nudil, může si zpříjemnit čtení hledáním postav a odkazů na jiná literární díla 19. století, které do knihy Petr Kopl umístil. Tento zajímavý doplněk komiksu však může být pro někoho rušivý. Přece jen jsou to postavy a narážky, které nemají pro děj žádný význam, nikam ho neposunují ani nestaví. Pro jiné to však bude vítané zpestření a zajímavá hra.

Pokud se vám nechce číst Draculu v jeho románově podobě, protože je v něm pro vás mnoho textu, nebo je vám proti mysli celý Stokerův jazyk a styl, ale stejně toužíte ten příběh znát, tak tato komiksová podoba je pro vás tou pravou. Stejně jako pro ty z vás, co jsou příznivci spíše obrázkových vydání klasických děl.

Vydal: Fragment; 2012