Alyxandra Harveyová: Krevní msta

Solange Drakeová se stala hrozbou pro vládkyni Lady Natashu v okamžiku, kdy se narodila. Devět set let staré proroctví praví, že se upíří rody sjednotí až pod vládou dcery ze starobylého rodu. Lady Natasha nechala vypsat na rodinu Drakeových odměnu v domnění, že je připraví o život, ale nakonec to byla Helena Drakeová, která ukončila ten její.

Houndská princezna Isabeau je vyslána s doprovodem na korunovaci Heleny Drakeové a jejího manžela Liama. Helena se snaží navázat spojenectví proti Montmartrovi, a kdo je lepší než lovci upírů či houndové, kteří jsou považováni za šílené zabijáky? Montmartr usiluje Heleně o život v domnění, že pokud by se stala královnou Solange, vládl by místo ní. Pro jistotu sešle na Solange zaklínadlo lásky, aby si ji pojistil. Splní se mu sen a ovládne mysl šestnáctileté upírky? Montmartr však není jediným nepřítelem, jehož je třeba zlikvidovat. Hel-Blarové se najednou objevují téměř všude a poutají k upírům nechtěnou pozornost.

Krásná a divoká Isabeau Anais St. Croix vypadá na osmnáct, ale biologicky je jí 232 let. Touží se pomstít Greyhavenovi, který ji proměnil a následně pohřbil v rakvi, kde byla dvě stě let, než ji zachránili na příkaz šamanky Kaly. Pohledný Logan se Isabeau nenápadně dvoří, ale jeho plány mu stále někdo nabourává. Tvrdohlavá a tajnůstkářská upírka připadá Loganovi od prvního okamžiku velice blízká a vzácná. Zvládne mladý šlechtic všechny zkoušky, aby dokázal, že je Isabeau hoden? Zvítězí láska nebo touha po pomstě?

Nakladatelství Jota vydalo druhý díl z dosud pětidílné dobrodužné série Kroniky Drakeových. Krevní msta se nese v poněkud odlišném duchu nežli Srdce v sázce – zatímco v prvním díle jsme se seznamovali s rodinou a přáteli Drakeových včetně života upírů, v Krevní mstě se víc bojuje a používá magie. Druhý díl sice volně navazuje na Srdce v sázce, ale lze jej začít číst jako samostatný příběh.

Zatímco v prvním díle byl věnován prostor Solange a Lucy, nyní se dostává do popředí Logan a Isabeau. Trochu mě mrzelo, že autorka nepokračovala v příběhu Solange a Lucy, ale úplně je nevynechala, za což jsem ráda. Rozdíly mezi upíry už byly vysvětleny v prvním díle, přesto autorka připomíná některé detaily.

Rozhovory hlavních hrdinů jsou energické a vtipné a skrz bolestivé vzpomínky Isabeau nahlédneme do její minulosti a dozvíme se, čím vším si musela dívka projít a jaké tragédie zažila. Isabeau na mě příliš nezapůsobila, takže jsem se s ní nedokázala ztotožnit ani si ji oblíbit, což se mi u Logana stát nemohlo. Tento sympatický upír s vtipnými komentáři a vřelou povahou sice působí mnohdy dětinsky a nedospěle, ale zato je jako svěží vánek vzduchu. Za negativum považuji podivuhodný vztah mezi hlavními protagonisty, který probíhá téměř bez nich. U Logana aspoň víme, kdy se zamiloval, ale Isabeau jako by se poddala proroctví, jež jí určilo, že svého vyvoleného potká na královském dvoře, a ona to prostě přijala. Pro nedostatek emocí z její strany je těžké uvěřit, že to mezi nimi jiskří.

Alyxandra Harveyová používá nadsázku, metafory, ironii i humor, takže příběh ubíhá svižně. Napínavý příběh je plný dramat, intrik a akce. Pokud máte v oblibě Modrou krev, Školu noci či Akademii Evernight, jistě si oblíbíte i Kroniku Drakeových. Série je sice zacílena na mladší publikum, ale jistě uspěje také u čtenářů upřednostňujících nenáročnou fantasy četbu zaměřenou na vztahovou romanci.

Vydala: Jota; 2012