L. J. Smith: Tajný kruh 3 – Moc

Již potřetí nás americká autorka L. J. Smith zavádí do nebezpečného života mladé čarodějky Cassie a členů Tajného kruhu, kteří žijí ve městě New Salem. Partička studentů a praktikujících čarodějů nevědomky přivedla k životu mocného a velice nebezpečného čaroděje Černého Johna, který jim připravil spoustu nepříjemných zážitků včetně smrti jejich blízkých.

Všechna Cassiina tajemství jsou odhalena a ona se s tím musí vypořádat. Cassie má strach, že jí už Diana nebude důvěřovat, a tak ji poprosí o druhou šanci, při níž opět zavrhne lásku, kterou cítí k Adamovi. Budou stát členové Tajného kruhu při sobě nebo mezi nimi převáží nedůvěra zapříčiněna intrikami Černého Johna? Čeká je nejtěžší zkouška, jelikož nyní musí čelit nejen lovcům čarodějnic, ale hlavně Černému Johnovi. Jenže Faye vždy toužila po moci a Černý John ji má… Na kterou stranou se postaví?

Šestnáctiletá Cassie pochází z nejmocnějšího rodu čarodějů a její schopnost jasnozřivosti jí ukazuje důležité záblesky z minulosti. Pokud mají Černého Johna zničit, musí najít mistrovské artefakty, které členové prvního spolku pečlivě ukryli. Cassie se dozvídá informace o historii své rodiny a některá zjištění jsou doslova šokující. Dívka je zdrcena ztrátou babičky a špatným zdravotním stavem maminky, ale přátelé jí hodně pomáhají, takže se s tím lépe vyrovnává. Má dobrou intuici i nápady, jako jediná si dala dohromady souvislosti týkající se Černého Johna, jenž se snaží vytvořit spolek, který by mohl dokonale ovládat a skrz nějž by získal moc. Cassie je rozhodnutá postavit se mu na odpor, protože to je hlavní důvod, proč ji matka přivezla do New Salemu.

Popisy okolí jsou stručnější, přesto stačí k vytvoření dobré představy o tom, jak dané místo či osoba vypadá. Napjatá a nejistá atmosféra má temný a ponurý nádech, děj plyne středním tempem a navazuje přesně tam, kde skončil druhý díl s názvem Otrokyně. Nečekaný závěr knihy vyústí v mnohá odhalení a překvapení s uzavřeným koncem. Dočkáme se také objasnění týkající se Cassiiny rodiny a dalších členů Tajného kruhu, což pomůže čtenáři pochopit změnu v charakteru a jednání u některých postav.

L. J. Smith píše ve vážnějším duchu, přesto občas osvěží vyprávění humornými či ironickými komentáři, což je oproti její sérii Upíří deníky velký rozdíl. Kniha je plná dramatu, nečekaných zvratů a událostí, ale co se týče romantiky či akce, příliš jí neoplývá. Po celou dobu si čtenář uvědomuje nenaplněnou lásku Cassie a Adama, a jelikož se v sobě snaží hlavní hrdinové všechny city potlačit a zvítězit nad svou touhou, je děj zaměřen spíš na boj proti Černému Johnovi a vše ostatní je odsunuto na druhou kolej.

Fantasy příběh je nabitý magií, vykazuje slabé prvky hororu, je vyprávěn ve třetí osobě, bez erotických či násilných scén (sice dochází na nějaké ty rvačky, ale je o nich spíš zmínka, takže se nejedná o klasické popsání boje, kde prýští krev). Série Tajný kruh je určena převážně mladším čtenářům, ale jistě uspěje i u čtenářů vyhledávající knihy s nadpřirozenou tématikou.

Vydal: Albatros – CooBoo; 2011

Recenze:
Tajný kruh 1