Alexandra Ivyová: V objetí temnoty

Druhý díl nejúspěšnější paranormální upírské série americké autorky Alexandry Ivyové Strážci věčnosti ze stáje Levných knih aneb Krev nad zlato a peníze.

Lady Shay je poslední svého druhu, napůl člověk, napůl Shalott. Její krev je drahocennější než zlato, protože dokáže vyléčit všechny neduhy. Leží na ní však kletba, kvůli které musí sloužit vždy majiteli talismanu, jež ji ovládá. Krutými cestami osudu se dostává do aukční síně, kde si ji kupuje Viper, okouzlující šéf klanu upírů. Shay a Viper se spolu nesetkávají poprvé. Kdysi mu zachránila život a od té doby po ní Viper touží. Jako se svou otrokyní si s ní může nakládat, jak chce… (anotace)

Viper se poprvé setkal se Shay, když pomáhal svému příteli Dantemu zachránit jeho družku (viz. Zrození temnoty). Nebezpečná a přitažlivá démonka ho zaujala, ale krátce po jejich vítězství nad čarodějnicemi zmizela. O několik týdnů později se mu ji podařilo vystopovat v dražební síni trolla Evora, který ji drží jako svou nejcennější investici za pomoci kletby. Vůdce klanu koupí Shay, ale není jediným zájemcem, protože „jeho“ Shallot se pokouší zmocnit někdo další.

Shay je napůl Shallot a napůl člověk. Její otec jako jeden z mála neodešel s Princem temnot, když konvent čarodějek povolal bohyni Phoenix. Shay vyrůstala s matkou, protože otce jí zavraždili upíři pro jeho krev. Od té doby upíry považuje za nepřítele, spolu s trollem Evorem a čarodějnicemi. Kromě léčivé krve zdědila Shay z otcovy strany i bojové vlohy. Pod skořápkou tvrdé a nezdolné otrokyně i bojovnice se skrývá tvrdohlavá, temperamentní a opuštěná dívka.

Velitel klanu upírů v Chicagu Viper už viděl a zažil mnoho. Jeho vzhled mu pomohl k četným úspěchům u žen, jeho talent pro obchod a četné nevěstince mu zajistily dostatek peněz, přepychu i krve, jeho bojové schopnosti odradily četné nepřátele jeho klanu. Ale po letech klidu se Viper začal nudit a jeho zájem probudila až prostořeká a přitažlivá Shay.

Druhý díl ze série Strážci věčnosti (v češtině vyšel jako první) rozšiřuje informace o světě démonů a upírů. Kromě Shallot a nejvyšších upírských kruhů vystrkují své hlavy trollové, vodní žínky nebo chrlič Levet, s jemnými křídly, malým vzrůstem, velkým množstvím keců a francouzským přízvukem.

V objetí temnoty je žánr paranormální romance, kde se hlavní hrdina snaží dostat hrdinku (nejlépe) do polohy horizontální, ale brání mu v tom řada okolností, od samotné hrdinky (ne moc přesvědčivě), přes hlavní zápornou postavu (jak jinak než odpornou) a její poskoky (čím ostřejší zuby, tak tím lepší), až po další okolnosti. Jedná se o první z dílů, kde se objevuje neskutečně otravný, nezničitelný a nestravitelný chrlič Levet hostující ve vedlejší roli.

Příběh je napínavý, romantický, jiskřivý a zábavný (i bez Leveta). Není problém si hrdiny oblíbit, ale jejich charaktery v žádném případě nejsou prudce originální. Viper je okouzlující, sexy, mocný, bohatý, vlastnící pochybné podniky… Koho to připomíná? Shay je tvrdohlavá, hrdá, prostořeká, bojovná a Viper ji přitahuje, ale ona s ním spát nebude… Podobnost asi čistě náhodná?

Překlad i překlepy představují obvyklé nemoci u Levných knih. Obálka je romantického ladění ve fialovomodré, kde zaujme výrazný kontrast měsíce v úplňku. Vzhledem ke všem parametrům knížky se jedná čtenářsky velmi přijatelné dílo, i když s výrazným zaměřením na ženy.

Originální název: Embrace the Darkness
Nakladatelství: Levné knihy
Překlad: Jana Mašková