Ellen Schreiber: Upíří polibky – Počátek

Dnes je nádherný měsíc,“ řekl, dívaje se z altánku na oblohu.
„To mi připomíná vlkodlaky. Myslíš, že se člověk může změnit ve zvíře?“
„Pokud je s tou správnou holkou,“ řekl se smíchem. (str. 98)

Šestnáctiletá sexy gotička Raven Madisonová žije v malém městečku Dullsville a od dětství se touží stát upírkou. Ravenino podivné chování a sny nikdo nechápe, nezapadá proto mezi spolužáky a nerozumí si ani se svou rodinou. Namyšlený a bohatý Trevor Mitchell je zdrojem všech jejích problémů. Raven drží ochrannou ruku nad svou jedinou kamarádkou Becky Millerovou, plachou farmářskou dívkou, která se nedovede sama bránit.

Když se jednoho dne nastěhuje do strašidelného sídla na vrcholku Benson Hill nová rodina, o níž kolují podivné historky, rozhodne se Raven zjistit, jaké tajemství skrývají. Sterlingovi mají překrásného syna Alexandera, který má nejtemnější oči, jaké kdy Raven viděla. Je Alexander opravdu upír nebo jen Ravenina spřízněná duše?

Ravenina mysl odpovídá věku mladé teenagerky, která dovede být pořádně divoká i pomstychtivá, když ji k tomu někdo donutí. Zlomyslnosti, které si Raven s Trevorem navzájem působí, děj hodně oživují. Nádherný Alexander působí plachým dojmem a zcela ji okouzlí. Má nyní Raven šanci stát se upírkou nebo to skončí jako s pokousáním od Trevora, když jí bylo pět let a ona se namísto proměny v netopýra proletěla vzduchem a natloukla si?

Krásný sedmnáctiletý Alexander se cítí osamělý, proto je nadšený, když narazí na dívku, která se odlišuje od ostatních nejen vzhledem, ale i myšlením. Inteligentní Alexander je tajemný, galantní, romantický, vtipný a přitažlivý. Mezi ním a Raven to doslova jiskří a oba dva chtějí vědět všechno o tom druhém. Jeho dvojsmyslné narážky uvádějí Raven v pokušení i zmatek, ale ani ona nezaostává, pokud se jedná o záhadnou komunikaci, kdy za obyčejnými slovy vězí víc, než by se mohlo nezúčastněnému divákovi zdát.

Líbí se mi autorčin smysl pro detaily včetně svěžích a vtipných dialogů. Dramatické a napínavé scény jsou vyprávěny v první osobě z pohledu Raven a jistě si získají srdce všech dospívajících čtenářek. Popisy okolí se střídají s dialogy a myšlenkami, přičemž charakterové vlastnosti odpovídají daným postavám, takže z nich čiší naivita, agrese, rozechvění i očekávání. Obálka knihy na mě příliš nezapůsobila, ale dívka aspoň odpovídá popisu mladičké Raven s tmavými vlasy.

Kniha Upíří polibky – Počátek se čte rychle a lehce. Hlavní linie příběhu se týká vztahu Raven a Alexandera, jejich odlišnosti od ostatních lidí a Raveniny posedlosti upíry. Romantický příběh je sice jednodušší, ale má nečekaný konec, čímž na čtenáře zapůsobí a jediné, co jej napadne, je: „Takhle to přece nemůže skončit!“

Americká spisovatelka Ellen Schreiberová není jediná z rodiny, kdo píše. Její bratr Mark Schreiber je rovněž autorem knih, a právě on pomohl své sestře s kariérou spisovatelky. V nakladatelství Zoner Press už vydali její manga trilogii Upíří polibky: Pokrevní příbuzní.

Originální název:  Vampire Kisses: The Beginning
Nakladatelství: Zoner Press
Překlad: Markéta Pravdová