Castlevania – Lords of Shadow

Strejda K. tu má další gamesku, a to upírsko – vlkoušskou (jen bohužel v kosení).

Systémové požadavky:
Playstation 3
Xbox

Kdo za to může:
MercurySteam
Kojima Productions

Vydalo: Konami

Plot:
Pokud jste pamětníci a zajímáte se o hry z japonských ostrovů, určitě si vzpomenete na sérii Castlevánia.
Tato hra prošla snad vším od Pc, přez Ds až po Playstation, základem je příběh o nám všem známém hraběti D.
V předešlých mutacích šlo o prokletí rodu Belmontů, kteří po několik generací naháněli Draculu a jeho věrné přisluhovače.
Z nich můžeme vyčíst nepřeberné množství kostlivců, zombies, oživlých (možná posedlých) brnění, kentaurů, golemů a dalších monster, které byla schopná jamonská (rozumějte zvrhlá) mysl narvat do draculovského eposu.
Je nasnadě, že jste se mohli setkat i s takovými lahůdkami, jako jsou přerostlé masožravé květeny, Frankenstein, či samotný Reaper (mutace u nás známého kmotříčka/y), ale zpět k Lords of  Shadow.
Pokud jste se dostali až sem, zapomeňte na vše z předchozích dílů.
V tomhle příběhu je hlavní klaďas Gabriel, sirotek a pozdější nalezenec bratrstva světla, či co to je.
Ano, Světlo vs. Tma a jako hlavní klaďas musí mít tato hra i svého Arch-záporáka.
Kdo jiný, než poněkolikáté resuscitovaný hrabě D.
Další vsuvku, nebo jak říkají naši sousedi angláni „twist“, zapříčiňuje mrtvá milá hrdiny, jenž tu funguje jako takový „průvodce“ a psychická podpora..
Pro zajímavost osvětlím trochu z té zbraňové výbavičky, jako v předchozích dílech tu je hrdina se svým bičem, on to není bič ledajaký.
Jedná se o něco jako teleskopicky-řešený-řetězový-bič, jenž kosí vše v dosahu, dále tu jsou stříbrné dýky a svěcená voda je samozřejmostí, vše se dá „Upgradeovat“.
Další kapitolou je magie, ano, magie světla a „shadow-magic“, klasika defenzivní a ofenzivní.

Styl hry aneb co to xsakru je:
Kdo čeká nějakou inteligencí prosycenou adventku, bohužel.
Jedná se totiž do základů o tzv. Hack-and-Slash, takže bičem-nebičem šleháte, co se hýbe.
Vlkodlak přerostlý, nepřerostlý zhyne pod vaším řetězem.
Hra bude obsahovat 40 odemknutelných gombíček.
Očekávejte tedy souboje klasické nebo i souboje, jež budete muset zakončit jinak než ušleháním protivníka.
Například ve vypuštěném demu jste museli vyhnat Obr-vlkodlaka na skálu, ze které seskakujíc (na vás) se nabodl na vámi zvednutý kůl.
No jo, mr. Kojima (známý to autor Metal Gear Solidu) se zase vyznamenal.
Samotní Bossíkové se rovnají kolosům, jejich destrukce závisí na zničení runám podobných bodů na jejich titánském těle.
Musím se zmínit i o trochu (ano nebojte, jen lehce) složitých pudlech, půjde povětšinou jen o styl pohni pákou, roztoč kolo atd, hra jich bude obsahovat prý kolem padesáti, každý level jeden.
Nečekejte tedy hraní šachů.

Grafika atd.:
Celé je to pěkné, hýbe se to plynule, ale nikdy jsem nebyl fanouškem in-game loadů typu „Náš hrdina se nachází na téhle mapě a pohybuje se sem“.

Hodnocení:
Z povětšiny herních magazínů tato hra dostává 85 procent, já můžu jen podtrhnout grafickou stránku hry, chytlavý příběh a nadprůměrnější hratelnost.
Strejda Kenji dává 7 z 10