Darkwatch – recenze

Jak již napovídá samotný název, ve hře, kterou vám chci tímto představit, si sluníčka moc neužijete, neboť se ponoříte do temného světa divokého západu. Ano, čtete správně, hra se odehrává na divokém západě a vy, jak vás již jistě napadlo, jste drsnej, samotářskej kovboj, jménem Jericho Cross…

Darkwatch

Žánr: FPS
Výrobce: High Moon Studios zastřešeněj Capcomem
Platforma: PS2,Xbox

Vzhledem k tomu, že v daném období bylo oblíbenou kratochvílí vykrádaní vlaků, ani vy nejste výjimkou, a tak se pokusíte za jedné hezké noci taky jeden vykrást, jenže když otevřete trezor dynamitem, namísto zlata v něm najdete jistého pana upíra jménem Lazarus. Poděkuje vám za záchranu tím, že si z vás udělá krevní konzervu, ze které si tak trochu cucne. Dříve než se nadějete je z vás upír a člen organizace Darkwatch, přesně té organizace, které patřil vyloupený vlak a zároveň organizace, která se zabývá bojem s paranormálními jevy.

Posrali jste to na plné čáře a tak máte jasný úkol: zneškodnit Lazaruse dřív, než si udělá z divokého západu Draculovic panství a zároveň se vymanit z kletby, kterou na Vás uvalil dřív, než pozře vaši duši a stanete se tak Lazarusovým otrokem.

Počas hraní se setkáte s mnoha zajímavými postavami, například se dvěma holčinami, ze kterých si budete muset vybrat svoji „femme fatal“. Výběr ovlivní víc, než se na první bulvu zdá – stejně jako v živote vás nesprávná ženská přivede do pekla a ta správná vás vynese do ráje. Zajímavé postavy uzavírá samotný Lazarus, který je veselá kopa sama o sobě.

Příběh má dvě linie, světlou a temnou a záleží jenom na vás, kterou cestou se vydáte. Pokud se vydáte temnou cestou, vaše duše víc a víc propadá peklu a vy získáváte postupně magické schopnosti s ničivým účinkem . Podobně je to i s cestou světla. Vzhledem k tomu, že má příběh dvě linie a tím pádem i dva konce, vyplatí se hru hrát víckrát.

Po úvodním intru, které vás seznámí s příběhem, se začne střídat jedna zběsilá akce za druhou. A i když budete chodit po sto krát viděných chodbách a proti vám půjdou sto krát vidění nepřátelé, nebudete se nudit, neboť atmosféra, která ze hry vyzařuje, vás doslova pohltí a vy nebudete moci přestat. Hlavní náplní hry je běhání po propracovaných lokacích se skvělou zbraní v ruce, přičemž si tvůrci dali záležet i na vizuálu vašich nepřátel. Darkwatch se totiž vyznačuje skvělým herním designem, díky kterému vzbuzoval zájem už před jeho vydáním.
Atmosféra levelů je dusná, tajemná a mnohdy velkolepá. Monumentální prostory se střídají s klaufstrofobickými stinnými místy a to vše vás bude povzbuzovat v dalším hraní, stejně tak vás bude motivovat získávání různých bonusů jako jsou artworky, videa anebo různé magické schopnosti. Hra má taky multiplayer, ve kterém si krom jiného můžete hru projít s kámošem.

Grafika, hudba, dabing to vše je na velice dobré úrovni. Co říct na závěr? Asi tolik, že za své peníze dostanete kvalitní porci zábavy, i když asi nebude vyhovovat všem.

Plusy: – skvělá atmosféra                             Mínusy: – jednoduchost
            – návyková hratelnost                                       – relativně krátké